Kun je een bril dagen met verschillende + sterkten ?

mijn een oog is +175 andere oog is 525

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
als jij die lenzen zo laat maken voor jouw ogen, ja

Het beste antwoord

je kunt zelfs een bril dragen met een + en een - glas (doe ik zelf al 50 jaar.
Dus 2 verschillende + glazen moet ook kunnen
anneliez
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan. Ik heb een plus/plus oog en een plus/min oog Dus brillenglazen waarin één glas onder plus en boven plus is en één glas waarin onder plus en boven min is en ook de sterktes van zowel het plus (lees) gedeelte is verschillend per glas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik heb ook verschil tussen links en rechts in mijn bril, allebei wel minsterkte, maar het verschil is maar anderhalve dioptrie.
Ik heb de link van het antwoord van crea gelezen en ik begrijp nu ook waarom het verschil niet al te groot mag zijn.
Dus het kán wel, maar bij de sterkten die vraagsteller noemt niet.
(En de waardevol-teller onder haar antwoord gaat van 0 naar +1)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens deze bron kan wel (tot een maximum van 4 punten, bij VS is dit 3.50)
http://www.medicinfo.nl/%7B15304d92-d3b0-4569-aa7e-c19255e6f700%7D
Dus misschien toch even naar een goede opticien Kooier!! voor het juiste antwoord.
Nee, dat gaat niet werken met een bril, omdat de hersenen het verschil van de 2 gecorrigeerde beelden niet tot 1 geheel kunnen omzetten, met contactlenzen kan dit verschil wel gecorrigeerd worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens deze bron kan wel (tot een maximum van 4 punten, bij VS is dit 3.50)
http://www.medicinfo.nl/%7B15304d92-d3b0-4569-aa7e-c19255e6f700%7D
Dus misschien toch even naar een goede opticien Kooier!! voor het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wel een goede tip, even naar een goede opticien, maar ik verwacht ook dat het verschil in gewicht van de glazen te groot wordt, waardoor de bril niet in evenwicht blijft. Ook denk ik dat het een beetje een vreemd gezicht zal zijn het ene oog lijkt veel groter dan het andere. Plus glazen doen het oog groter lijken, hoe hoger de plus, hoe groter het oog lijkt.